KROSS VENTO MODELLEK - AZ ORSZÁGÚTI SZERELMESEINEK

Korábban az országúti kerékpárkategória az összes típust jelentette, amely „koskormánnyal” szerelt. Manapság a trendi gravel és a cyclocross bringák is országúti-jellegű kormányt alkalmaznak, de már külön kategóriát képeznek. A kizárólag aszfaltos műutak bejárásához tervezett „igazi” országúti kerékpárnál maradva is azt látjuk, hogy ez eltérő típusváltozatokra tagolódik. Egyik része nem a versenysport igényei szerint készül, hanem különböző szabadidős tevékenységekhez: ezt nevezzük „endurance” kategóriának. Másrészt ott vannak a kifejezetten teljesítménycentrikus „aero” országúti kerékpárok, amelyen profi vagy amatőr versenyeken is indulhatsz. A Kross mindkét kurrens országúti kínálja. Mindkét típus a felső ár szegmensben tárcsafékkel szerelt, így nem ez, hanem a vázforma, illetve –kialakítás ami a felhasználást meghatározza. A kényelemre hangolt, hosszabb távok abszolválásra készült modellek hagyományos vázcsöveket alkalmaznak, míg teljesítményt előtérbe helyezők aerodinamikus, lapított csőprofilt kínálnak. A váz alapanyag egyébként karbonkompozit vagy alumíniumötvözet.
A megfelelő országúti típus kiválasztásához tisztázni kell azt, hogy valóban mire van szükség. Aki nem vagy olykor-olykor vesz részt versenyeken, annak az aerodinamikára vagy tömegre kihegyezett gépek nemcsak feleslegesek, hanem bizonyos értelemben korlátozók is. Egy versenyhasználatra tervezett kifinomult típust hajtva mind a kényelem, mind a praktikus használat terén jelentős hátrányokkal kell szembenézni. Az „endurance” országútik elsődlegesen a használók kényelmét szolgálják, elősegítve, hogy minél tovább maradhasson fájdalom, kellemetlenség nélkül a nyeregben, valamint biztonságosabb legyen számára a kerékpározás.
A vázgeometria és a kialakítás meghatározó e téren, adott méretben egy klasszikus versenybringáénál rövidebb és lejjebb helyezkedik el a felsőcső, rövidebb az ülőcső, magasabb fejcső, és laposabb a villaszög. Ezen felül hosszabb láncvilla, alacsonyabbra csatlakozó rugalmasabb támvillák, kisebb átmérőjű nyeregcső, valamint ballonosabb gumik számára nagyobb tér áll rendelkezésre. És nem utolsósorban szélesebb az áttételtartomány, ezen belül könnyebb áttételek közül válogathatsz, hiszen feltételezhetően nem egy profi versenyző tapossa majd a pedálokat. Ennek megfelelően a komfortországútikat elöl szinte kizárólag kompakt hajtóművekkel, 50-34-es lánctányérokkal szerelik. Ezen felül az „endurance” bringák sok esetben túra-kiegészítőket, sárvédőt fogadnak, így ha bármikor szükség lenne rájuk, fel lehet szerelni, vagyis egy- vagy párnapos túrákra, téli edzésekre is simán használhatod, nem úgy, mint egy vérbeli versenykerékpárt.
Technikailag ugyancsak sokat fejlődött az országúti kerékpár, manapság a hidraulikus tárcsafék és az elektronikus váltás a közép-árkategóriában is terjed, ezen felül megjelent az elektromotor-segédhajtással rendelkező országútik első generációja, ami a Kross idei kínálatában is feltűnik. A tárcsafék és az elektronikus váltásvezérlés önmagában nem biztosít fizikális komfortot, azonban mindkettő javítja a kerékpár ergonómiáját és a kezelést. Egyszerűen kevesebb energia meg egy a fokozatok kiválasztására és a sebesség kontrollálására, ami mindenképpen üdvözítő.

Nézd meg a VENTO 5.0 modellt bemutató videónkat!

Modellek

Keressen a térképen, vagy az alábbi keresőben. Egy üzletre kattintva közvetlenül kapcsolatba tud lépni. Az ablokt ESC billentyűvel is be tudja zárni.
    Az itt megadott adatokat nem tároljuk. A kereskedőnek közvetlenül továbbítjuk kizárólag kapcsolat felévtel céljából a következő email címre: