A túrakerékpárral szemben támasztott igények manapság egy jó, strapabíró vázzal és középkategóriás felszereltséggel is bőven kielégíthető, de a Kross fejlesztői a szükségesnél itt egy lépéssel tovább mentek. A Shimano egyék legnépszerűbb szettjére, a Deore T6000-re esett a választás, amely ma hasonló színvonalat biztosít, mint korábban a felsőkategória. Ez az MTB világából ismert Deore M6000 „túra” változata, 3x10s váltórendszerrel, azaz 30 fokozat áll rendelkezésre. A hajtómű kifejezetten trekking felhasználásra tervezett, vagyis aszfaltos úton fokozott tempót tesz lehetővé. Ennek köszönhetően sem a száguldással, sem a meredek kaptatókkal nem gyűlik meg a baj. A hátsó váltó már a korszerű Shadow kialakítást kapja, amely kevésbé áll ki a vázvonalból, csökkentve a sérülés kockázatát. A váltót működtető váltókarok pedig már a népszerű Rapidfire rendszert kínálják. Végezetül a megállásért fejlett Shimano hidraulikus tárcsafékek felelnek, ezek erősek, megbízhatók és egyszerűen kezelhetők, egyben jelentős előrelépés a mechanikus fékkel szemben.
A Trans 7.0M extraerős 28” méretű kerekeken gurul, top kategóriás, tárcsafék-specifikus Shimano Deore kerékagyra építve. A rajta feszülő defektvédelemmel rendelkező Schwalbe Silento gumi elsősorban aszfaltos utakra ajánlott, és a többi alkatrészhez hasonlóan a kényelmet és a megbízhatóságot helyezik előtérbe. Az első villa SR Suntour NEX gyártmány, amely 63mm rugóutat kínál, ennek köszönhetően a töredezett útburkolatot kiválóan csillapítja. A teleszkópvillához hasonlóan a nyereg ugyancsak rugós felfüggesztést kap.
A Trans 7.0M esetében a láncborítás, a sárvédő, a kitámasztó és a modern agydinamós világításrendszer mind szériatartozék, a rajta lévő nagy teherbírású, rendszerintegrált csomagtartó pedig könnyedén megbirkózik a többnapos túrához szükséges felszereléssel. A kábelek a vázon belül futnak, ami nemcsak esztétikus, hanem segít a bowdenek tisztán tartásában. A felsorolt tulajdonságoknak köszönhetően a Trans 7.0M nyergében időjárástól és körülményektől függetlenül bárhova eljuthatsz, csomaggal megpakolva ugyanolyan kényelmesen irányítható, mint anélkül.
VÁZ | |
---|
Váz | ALUMINIUM PERFORMANCE |
Villa | SR SUNTOUR NEX HLO |
Villa rugóút | 63mm |
HAJTÁS | |
---|
Első váltó | SHIMANO ACERA T3000 |
Hátsó váltó | SHIMANO DEORE M592 |
Első fék | SHIMANO MT200 |
Hátsó fék | SHIMANO MT200 |
Fékkar | SHIMANO MT200 |
Első féktárcsa | SHIMANO RT10 (160) |
Hátsó féktárcsák | SHIMANO RT10 (160) |
Váltó | SHIMANO ACERA M3000 |
Hajtómű | SHIMANO ACERA T3010 |
Középcsapágy | FP-B902 |
Lánc | SHIMANO HG53 |
KEREKEK | |
---|
Első agy | SHIMANO DH3D37 |
Hátsó agy | SHIMANO DEORE M6000 |
Abroncs | KROSS |
Gumiköpenyek | SCHWALBE SILENTO 42-622 |
ALKATRÉSZEK | |
---|
Kormány | STEEL 600MM |
Kormányszár | ALUMINIUM 120MM REG. |
Nyeregszár | ALUMINIUM 27,2x350 |
Kormánycsapágy | FP-H813PL 1-1/8" |
Nyereg | SELLE ROYAL |
Markolatok | KROSS GRIPEN |
Pedálok | FP-210ZU |
Kitámasztó | CENTRAL |
Első lámpa | AXA BLUELINE |
Hátsó lámpa | AXA BLUELINE LED STEADY |
Csomagtartó | MASSLOAD |
Sárvédő | TUBUS |
Hamarosan ...