A TRANS HYBRID D remekül kiaknázza az integrált motor-segédhajtás nyújtotta többlet távolságot, lehetővé teszi, hogy különböző erőnléttel rendelkező bicajosok egy tempóban haladjanak. A cél érdekében a KROSS TRANS HYBRID D hátsó kerékagyba integrált Bafang elektromotorral szerelt. Az itt alkalmazott G120 motortípus nyomatékszenzort és csendes működést kínál, és aki a márkát nem ismerné, eladott darabszám tekintetében a Bafang a világelső. A motorteljesítmény szabvány szerinti 250W, a vázon elhelyezett akkupakk pedig bőséges 522Wh kapacitással rendelkezik. A töltöttségszint és egyéb menetinformáció a BAFANG HMI DP kijelzőn követhető.
Az Aluminum 6061 váz korszerű hidroform csőalakítással készül, és ellenálló porfestett fényezés védi a felületet. A váltókábelek a mai trend szerint a vázon belül futnak, ami esztétikus, és segít a bowdenek tisztán tartásában. A TRANS HYBRID D irányítása stabil és kiszámító, a testhelyzet kényelmes, a nagy keréknek és közepesen ballonos külsőknek köszönhetően pedig élmény vele a túrázás vagy közlekedés. A széles áttételezést biztosító 3x8-fokozatos Shimano Deore és Tourney alkatrészek ugyancsak ezt a célt támogatják. A Shimano hidraulikus tárcsafékek megbízható, jól kontrollálható fékhatást biztosítanak. A kerékpár elől a TRANS HYBRID SR Suntour NEX HLO villát kapott: ez a típus 63mm rugóutat kínál, ami emelkedőkön blokkolható. A TRANS HYBRID D számos kiegészítő alkatrésszel rendelkezik: az alapfelszereltség részét képezi a sárvédő, a csomagtartó, a kitámasztó, illetve a láncborítás.