Az elektromos rásegítéssel ellátott kerékpárok népszerűsége óriásit nőtt az elmúlt években, mára egyértelműen a legkeresettebb kerékpártípus a fejlett világban. Az előnyök elvitathatatlanok: az átlagtempó tartása számottevő erőfeszítést nem igényel, megkönnyíti az emelkedők feljutást, túrázás során növeli a teljesíthető távot, valamint nem kell dugókban araszolni vagy tömegközlekedésen nyomorogni. Nem utolsósorban rendkívül gazdaságos, környezetbarát közlekedési eszköz.
A túrázásra készült elektromos kerékpár rekreációs célra tálcán kínálja magát: a Kross Trans Hybrid bicajjal tökéletesen ki lehet aknázni a segédhajtás nyújtotta többlet távolságot, valamint lehetővé teszi, hogy különböző erőnléttel rendelkező bicajosok egy tempóban haladhassanak. Például az egyik alacsonyabb rásegítés-fokozatot állít be, míg a másik magasabbat, azaz nincs többé egymásra várakozás, frusztráltság!
A Trans Hybrid sorozat elsősorban hosszútávú túrázásra készül, csomaggal bátran megpakolható, ráadásul felmálházva is ugyanolyan jól irányítható a bringa, mint „csupaszon”. A TRANS HYBRID gazdag felszereltséggel érkezik, a sárvédő, láncborítás, a csomagtartó, a kitámasztó, a láncborítás és a világítás egytől egyig szériatartozék, ezeket később nem kell megvásárolni.
A Trans Hybrid tulajdonosok sokat kirándulnak, túráznak, és ezt a legnagyobb kényelemben szeretik tenni. A vázgeometriát tekintve a bicaj rövidebb, komfortosabb, mint mondjuk egy cross gép. Ráadásul ezeket a gépeket rendszerint 47 mm-es külsőkkel szerelik, így nem ráznak annyira, mint a többi kifejezetten országúti túrakerékpárok. A sorozat a fenti attribútumokat korszerű elektromos segédhajtással „spékelik meg”. A magasabb szintű modellek Shimano Steps középmotor rendszerrel érkeznek, emellett számos Kross Trans Hybrid érkezik Bafang hajtással, ami ugyancsak megbízható szisztéma. Habár a legtöbb rendszer nyomatékszenzoros középmotort alkalmaz, az alsóbb árszinten a Kross a kerékpárt ugyancsak nyomatékszenzoros hátsó agymotorral látja el. Az energiaellátás tekintetében a mai akkumulátorok 500-700Wh kapacitással rendelkeznek, segítségükkel akár 150km hatótáv is elérhető.
Az elektromos segédhajtást alkalmazó kerékpár többféle üzemmódot kínál. Ennek köszönhetően a rásegítés mértéke tág határok közt szabályozható. Viszont amint a kerékpár eléri a 25km/óra sebességet, a motorhajtás leszabályoz, noha a kerékpár emberi erővel tovább gyorsítható. A fedélzeti számítógép az összes fontos információt megjeleníti, mutatja az akkumulátortöltöttség szintet, valamint a rásegítéssel megtehető kilométerek számát, így csökkentve a lemerülés esélyét. Az akkumulátor az otthoni elektromos hálózatról pár órán belül feltölthető, a túra során egy pihenő alatt több tucat kilométer megtételére elegendő energia „tankolható”.
A KROSS TRANS HYBRID elsősorban túrázásra született, jól pakolható, a rajta elfoglalt testhelyzet kényelmes, az irányítás pedig intuitív. Szilárd burkolatú közutakra a legmegfelelőbb, de a töredezett felület vagy a rövidebb murvás szakasz sem jelent akadályt. Mindazonáltal a napi használatban is beválhat, a gazdag felszereltségnek köszönhetően munkába járására, bevásárlásokhoz is nyugodtan bevethető.