Az EARTH TE D84 SL kódjelű karbonkompozit vázra épül, amely varázslatos tulajdonságokkal ruházhatók fel. A Kross mérnökei a legerősebb T800 iM40J karbon szál- és szövettípust vetettek be, a váz speciális progresszív vázgeometriát alkalmaz, amely a versenyekre jellemző erőkifejtés mellett is agilis irányítást és stabilitást tesz lehetővé. A súlypont ideálisabb helyre kerül, ezzel biztosítva többlet kontrolt a meredek ereszkedések során.
Az EARTH másik fegyvere a hatékony ESPS (Efficient Single Pivot Suspension) felfüggesztés-rendszert. Többforgáspontos kinematikáról van szó, amit a KROSS mérnökei úgy optimalizáltak, hogy a pedálozás negatív hatásait kiküszöböljék. Az ESPS a hajtáserőre alig mozdul be, és fékezés közben is szépen rugózik. Az ESPS minimalizálja az energiaveszteséget és alig hátráltat az emelkedőkön. A rugóstag kompresszió-csillapításának állításával pedig tökéletesen személyre és pályára szabható, hogy tekerés közben mennyit mozduljon be az EARTH hátulja.
Az EARTH karbonváz az összes korszerű technikával el lett látva: BOOST átütőtengelyes kereket fogad, fejcsöve kúpos, hajtáscsapágya PressFit, és a bowdenek a vázon belül futnak. A felszerelés tekintetében sincs szégyenkezni való: a RockShox SID RL az egyik legmagasabb színvonalú teleszkópvilla a piacon, DebonAir légrugós, fejlett Charger RL csillapításrendszert kínál, az emelkedőkre kormányról vezérelt teljes blokkolással. A hátsó rugóstag a Deluxe Ultimate XC csúcsmodell. Az alkatrészek a legújabb Shimano XT M8100 szettből érkeznek, amely 1x12 fokozatos váltórendszert kínál széles áttételezést biztosító 10-51T 12s hátsó sorral. A hidraulikus tárcsafékek ugyancsak az XT M8100 „családból” kerülnek ki. A többi felszerelést a világhíres FSA AFTERBURNER sorozat adja, beleértve a 29” tárcsafékes, belső nélküli kerékszettet és a kormányzást. A gumiabroncson sem spórolt a Kross: csúcs Schwalbe Racing Ralph gumikülsők felelnek a tapadásért. Végezetül a nyeregcső-magasság is kormányról állítható, azaz dropper rendszerű, hiszen a technikás lejtmenetekhez jelentős súlypontáthelyezés szükséges. Egy szó, mint száz, szerencsés, aki ezzel a csúcs XC montival róhatja az ösvényeket!