Az idei Kross gravel kínálatban az Esker 8.0 új modell, a teljesítménycentrikus, magas technikai színvonalat igénylő kerékpáros számára született. A tervezők szeme előtt az egyre szaporodó gravel versenyek lebegtek, az Esker csúcsmodell feladata, hogy elősegítse a jó szereplést. A technikailag fejlett karbonkompozit váznak és a top Shimano GRX felszereltségnek köszönhetően ezen a modellen akár nemzetközi versenyt lehet nyerni. Több Kross Cycling Team versenyző, köztük Maja Włoszczowska - előszeretettel használja, mind versenyzésre, mint edzésre.
Az Esker 8.0 karbonkompozit vázra épül, amely varázslatos tulajdonságokkal ruházhatók fel. Egyszerre pillekönnyű és stabil, fokozza a hatékonyságot, valamint a kellő kényelmet is biztosít. Ennek érdekében a fejlesztők különféle karbon szál- és szövettípust vetettek be, így befolyásolva a szerkezet tulajdonságait. A kerekek korszerű átütőtengelyes kerékrögzítést alkalmaznak, a hidraulikus féktestek pedig Post Mount rendszerűek. A láncvillák aszimmetrikusak, ami segíti a minél szélesebb terepgumik használatát. Említsük meg, hogy a felsőkategóriás Esker vázak speciális vázgeometriát alkalmaznak, amely a lehető legközelebb áll az országúti és cyclocross kerékpárok agilis irányításához, emellett megfelelő stabilitást tesz lehetővé a nehezebb terepszakaszokhoz, meredek és gyors lejtmenetekhez. A súlypont ideális helyre kerül, ezzel biztosítva többlet kontrolt.
Az Esker 8.0 felszereltsége is megér egy misét! A váltó- és hajtásrendszer a Shimano GRX szériából lett összeválogatva. Miért a GRX és nem a csúcs országúti alkatrészeket szerepelnek a csúcsmodellen? Az országúti szetteknél alapvető probléma, hogy terepen a kompakt hajtómű nagyobbik lánctányérja (50T) gyakorlatilag kihasználhatatlan. Gravel felhasználásnál egytányéros hajtóműre van igény, és nem kettőre, mint az országúton. További probléma a hajtómű-láncvonal. EZ 142mm-es átütőtengelyes hátsó kerék esetében MTB kerékpárokhoz való láncvonalat ad, de valójában országútira van szükség. Végezetül az egytányéros hajtásrendszer nagyobb áttételtartományú hátsó sort és hozzá a váltót igényel.
A jó hír, hogy a Shimano a fenti problémákat egytől egyig orvosolta, a 2x11 fokozatos GRX szett a gravel kerékpárokkal szemben támasztott összes igényt kielégíti. Természetesen a GRX szett hidraulikus tárcsakéket kínál, ami elképesztően jó modulációt és megbízhatóságot nyújt: a fékezés soha nem volt még olyan biztos országúti kormánnyal, mint a Shimano gravel-specifikus szettel. A Kross fejlesztők nem spóroltak a kerékszetten sem, hiszen az Esker 8.0 Vision FSA Team típussal érkezik, rajta csúcskategóriás Schwalbe G-One gumik feszülnek. Talán már említeni sem érdemes olyan extrákat, mint a karbon nyeregcsövet vagy a minőségi FSA gravel kormányrészt. Szerencsés, aki ezzel a kiváló Kross gravel bicajjal róhatja a közutakat és az ösvényeket!
VÁZ | |
---|
Váz | CARBON T784 |
Villa | CARBON |
HAJTÁS | |
---|
Első váltó | SHIMANO GRX RX810 |
Hátsó váltó | SHIMANO GRX RX810 |
Első fék | SHIMANO GRX RX400 |
Hátsó fék | SHIMANO GRX RX400 |
Fékkar | SHIMANO GRX RX600 |
Első féktárcsa | SHIMANO RT30 (160) |
Hátsó féktárcsák | SHIMANO RT30 (160) |
Váltó | SHIMANO GRX RX600 |
Hajtómű | SHIMANO GRX RX600 |
Középcsapágy | SHIMANO BSA BB-RS500 |
Lánc | SHIMANO HG601 |
KEREKEK | |
---|
Első agy | FSA TEAM 12X100 |
Hátsó agy | FSA TEAM 12X142 |
Abroncs | FSA TEAM AERO-GRAVEL I23 |
Gumiköpenyek | SCHWALBE G-ONE ALLROUND 40-622 |
ALKATRÉSZEK | |
---|
Kormány | ALUMINIUM |
Kormányszár | ALUMINIUM 100 |
Nyeregszár | KFX SB0 SEATPOST 27,2x400 CARB |
Kormánycsapágy | FSA NO.42/ACB;1-1/8"-1,5" |
Nyereg | FIZIK TERRA ARGO |
Markolatok | FIZIK TERRA MICROTEX |
Hamarosan ...