A KROSS Esker 6.0 képes egyesíteni az országúti kerékpár és a mountain bike képességeit. Lehetővé teszi, hogy egyszerre hódolj a két legnépszerűbb kerékpározási stílusnak: szélsebesen száguldj aszfalton, majd murvás összekötő utakon vagy egyéb ösvényeken folytasd a túrát. Ez az új irányzat többszázezer kerékpárost megnyert magának, minden bizonnyal téged is magával ragad. Nem kell többé az útminőséggel foglalkozni, és ezzel egy új világ nyílik meg előtted!
A 2024-re megújult Esker 6.0 tovább tökéletesíti az előbb vázolt koncepciót. A sikeres előd mind kezdő, mind tapasztalt gravel kerékpárosok számára kinyitotta a képzeletbeli kaput az új lehetőségek irányába, sokoldalú eszköz az új útvonalak felfedezésére és az ezzel járó kalandélmény megtapasztalására.
Az elődhöz képest a 2024-es kiadás korszerűbb vázformát és ellenállóbb külsőt kapott, ezen felül a vázon és a villán még több rögzítőfurat került elhelyezésre. Ennek köszönhetően még több táska, kulacs vagy egyéb felszerelés rögzíthető. Az Esker 6.0 egyéb kisebb fejlesztéseket is kapott, amelynek első ránézésre nem feltűnők, mégis nagymértékben emelik a kerékpár által nyújtott élményt. Ilyen a vezetékek praktikus elvezetése, az áttételezés tovább finomítása valamint a vázgeometriában alkalmazott tökéletesítések. Ez utóbbi lehetővé teszi akár 30mm rugóúttal rendelkező villa beépítését, valamint a súlypont és az átlépési magasság tovább süllyesztését. Mindkettő még tovább bővíti a gravel bike által biztosított lehetőségeket. Végezetül a megnövelt tengelytáv fokozott stabilitását és kiszámíthatóbb irányítást-karaktert kölcsönöz az új Esker 6.0 modellnek.
A felszereltség terén ugyancsak számos előre lépés tapasztalható. Mindenekelőtt a KROSS Esker 6.0 egységes a Shimano GRX 2x11 fokozatos hajtásláncot kapott, amely a szakma egyöntetű dicséretét vívta ki. A kereket a svájci DT SWISS márkától érkeznek, rajtuk pedig 45mm széles WTB Riddler külső gumi feszülnek. Ezek egytől egyig népszerű alkatrészek, bevált, a felhasználás szempontjából ideális darabok.
Térjünk vissza a kerékpár „lelkére”, vagyis a vázra! Az Esker 6.0 pillekönyű alumíniumötvözet alapanyagot kínál, a fejlett hőkezelésnek köszönhetően mégis rendkívül erős és ellenálló. Elől és hátul egyaránt átütőtengelyes kerékrögzítés áll rendelkezésre, ami tovább fokozza a kerékpár amúgy is kiváló stabilitását. A vázba rejtett kábelezés nemcsak az esztétikának szól, hanem segít a vezetéksérülés elkerülésében is. A már említett rögzítőszemek tovább bővítik a felhasználás lehetőségeit: a megfelelő tárolók felszerelésével az Esker 6.0 sikerrel használható túrázásra, mindennapos közlekedésre, vagy táskák nélkül edzésre és egyéb teljesítményorientált célra.
A „tapered” kúpos fejcső- és villanyak-kialakítás alul 1,5”, felül 1 1/8” átmérőt kínál, ezáltal növelve a tartósságot valamint a szerkezet erősségégét, stabilitását. Tetejében a kúpos kialakítás jótékony hatással van a kormányzás pontosságára.
A vázon belüli kábelvezetés növeli a mind a bowden, mind a hidraulikus fékrendszer élettartamát, a kábelezést megvédi a külső szennyeződésektől. Alkalmazásával a kerékpár megjelenése is szebb, letisztultabb.
A váltótartó konzol („fül”) a váz egyik legsérülékenyebb eleme. Éppen ezért kifejlesztettük az RHS rendszert, amely egyszerűen cserélhető konzolt kínál, a speciális rögzítésnem köszönhetően a „fül” sérülése nem vonja maga után a váz károsodását.
A tárcsafékek minden szempontól jobbak, mint a korábban használatos abroncsfék-rendszer. Az erősebb fékhatás mellett jobb modulációt biztosítanak, ráadásul a fék működése immár időjárásfüggetlen.
A kerékpáriparban futótűzként terjed a „Flat Mount” féktest-konzol szisztéma, jobb integrációt, kimagasló stabilitást és kisebb légellenállást tesz lehetővé, ráadásul a kerékpár megjelenését is emeli.
Az átütőtengelyes kerékrögzítés az egyik legnagyobb előrelépés a kerékpárgyártásban. A 142x12mm-es tengely immár nem a kerék, hanem a váz eleme, fenomenális stabilitást és precíz kerékpozicionálást tesz lehetővé.
VÁZ | |
---|
Váz | ALUMINIUM |
Villa | CARBON |
HAJTÁS | |
---|
Első váltó | SHIMANO GRX RX810 |
Hátsó váltó | SHIMANO GRX RX810 |
Első fék | SHIMANO GRX RX400 |
Hátsó fék | SHIMANO GRX RX400 |
Fékkar | SHIMANO GRX RX600 |
Első féktárcsa | SHIMANO RT30 160 CL |
Hátsó féktárcsák | SHIMANO RT30 160 CL |
Váltó | SHIMANO GRX RX600 |
Hajtómű | SHIMANO FC-RX600 GRX |
Középcsapágy | SHIMANO BSA BB-RS501 |
Lánc | SHIMANO HG601 |
KEREKEK | |
---|
Első agy | SHIMANO GRX RS470 |
Hátsó agy | SHIMANO GRX RS470 |
Abroncs | DT SWISS G 540 622X24 |
Gumiköpenyek | WTB RIDDLER COMP 700x45C |
ALKATRÉSZEK | |
---|
Kormány | ALUMINIUM 420/31,8 |
Kormányszár | ALUMINIUM 60MM/31,8/12° |
Nyeregszár | ALUMINIUM 27,2X350MM |
Kormánycsapágy | FSA 1-1/8"/1.5" |
Nyereg | SELLE ROYAL RUN COMFORT GROOVE |
Markolatok | FIZIK TERRA MICROTEX |
Hamarosan ...