Az új ESKER 5.0 az elődjéhez hasonlóan magas szintű felszereltséggel érkezik, így a fenti koncepció maradéktalanul érvényesül. Szélsebesen száguldhatsz aszfalton, majd murvás összekötő utakon, ösvényeken folytathatod a túrát. Nem kell többé az útminőséggel foglalkozni, és ezzel egy új világ nyílik meg előtted! A második generációs (GEN2) vázszett abszolút naprakész technológiát kínál, a SHIMANO GRX 2x10 fokozatos váltó- és hidraulikus fékrendszer pedig a megbízhatóság és a pontos működés jelképe.
A 2024 modell számos egyéb kevésbé feltűnő, mindazonáltal fontos fejlesztést kapott, ami új távlatokat nyit mind a kezdő, mind a tapasztalt gravel kerékpárosok számára. A változtatások közt szerepel a korszerűsített vázkialakítás, az ellenállóbb fényezés, ezen felül a vázon és a villán még több rögzítőfurat kerül elhelyezésre. Ennek köszönhetően az ESKER 5.0 vázra és villára gravel kerékpározáshoz tervezett táska, kulacs és egyéb felszerelés egyaránt rögzíthető.
További újdonság a vezetékek teljesen rejtett elvezetése, a kormánytól egészen a váltókig és fékekig. A vázgeometriában alkalmazott tökéletesítéseknek köszönhetően 30mm rugóúttal rendelkező villa beépítésére is lehetőség nyílik, ezen felül a laposabb fejcső-szög és a megnövelt tengelytáv fokozott stabilitását és kiszámíthatóbb irányítást-karaktert kölcsönöz az új ESKER modelleknek.
Az ESKER 5.0 pillekönnyű alumíniumötvözet vázzal rendelkezik, a villa pedig karbonkompozit szerkezetű. A váz a fejlett hőkezelésnek és hidroform csőmegmunkálásnak köszönhetően mégis rendkívül erős és ellenálló. Elől és hátul egyaránt átütőtengelyes kerékrögzítés áll rendelkezésre, ami tovább fokozza a kerékpár amúgy is kiváló stabilitását. A vázba rejtett kábelezés nemcsak az esztétikáról szól, hanem segít a vezetékek megóvásában is. Végezetül a már említett rögzítőszemek tovább bővítik a felhasználás lehetőségeit: a megfelelő tárolók felszerelésével az ESKER 5.0 sikerrel használható túrázásra, mindennapos közlekedésre, vagy táskák nélkül például edzésre.
Az ESKER 5.0 SHIMANO GRX 2x10 fokozatos hajtásláncot kapott, valamint a szetthez tartozó hidraulikus tárcsaféket, amely minden körülmény közt erős, jól modulálható fékhatást biztosít. A hajtómű az FSA-tól érkezik. A kerekek svájci DT SWISS felnikből és SHIMANO átütőtengelyes agyakból épülnek fel, rajtuk pedig 45mm széles WTB Riddler külső gumi feszülnek. Ezek mind népszerű, bevált alkatrészek, gravel felhasználásra ideális típusok.
A „tapered” kúpos fejcső- és villanyak-kialakítás alul 1,5”, felül 1 1/8” átmérőt kínál, ezáltal növelve a tartósságot valamint a szerkezet erősségégét, stabilitását. Tetejében a kúpos kialakítás jótékony hatással van a kormányzás pontosságára.
A vázon belüli kábelvezetés növeli a mind a bowden, mind a hidraulikus fékrendszer élettartamát, a kábelezést megvédi a külső szennyeződésektől. Alkalmazásával a kerékpár megjelenése is szebb, letisztultabb.
A váltótartó konzol („fül”) a váz egyik legsérülékenyebb eleme. Éppen ezért kifejlesztettük az RHS rendszert, amely egyszerűen cserélhető konzolt kínál, a speciális rögzítésnem köszönhetően a „fül” sérülése nem vonja maga után a váz károsodását.
A tárcsafékek minden szempontól jobbak, mint a korábban használatos abroncsfék-rendszer. Az erősebb fékhatás mellett jobb modulációt biztosítanak, ráadásul a fék működése immár időjárásfüggetlen.
A kerékpáriparban futótűzként terjed a „Flat Mount” féktest-konzol szisztéma, jobb integrációt, kimagasló stabilitást és kisebb légellenállást tesz lehetővé, ráadásul a kerékpár megjelenését is emeli.
Az átütőtengelyes kerékrögzítés az egyik legnagyobb előrelépés a kerékpárgyártásban. A 142x12mm-es tengely immár nem a kerék, hanem a váz eleme, fenomenális stabilitást és precíz kerékpozicionálást tesz lehetővé.
VÁZ | |
---|
Váz | ALUMINIUM |
Villa | CARBON |
HAJTÁS | |
---|
Első váltó | SHIMANO GRX RX400 |
Hátsó váltó | SHIMANO GRX RX400 |
Első fék | SHIMANO GRX RX400 |
Hátsó fék | SHIMANO GRX RX400 |
Fékkar | SHIMANO GRX RX400 |
Első féktárcsa | SHIMANO RT30 160 CL |
Hátsó féktárcsák | SHIMANO RT30 160 CL |
Váltó | SHIMANO GRX RX400 |
Hajtómű | FSA OMEGA MODULAR |
Középcsapágy | FSA MEGAEXO |
Lánc | SHIMANO HG54 |
KEREKEK | |
---|
Első agy | SHIMANO GRX RS470 |
Hátsó agy | SHIMANO GRX RS470 |
Abroncs | DT SWISS R500 |
Gumiköpenyek | WTB RIDDLER COMP 700x45C |
ALKATRÉSZEK | |
---|
Kormány | ALUMINIUM 420/31,8 |
Kormányszár | ALUMINIUM 60MM/31,8/12° |
Nyeregszár | ALUMINIUM 27,2X350MM |
Kormánycsapágy | FSA 1-1/8"/1.5" |
Nyereg | SELLE ROYAL RUN COMFORT GROOVE |
Markolatok | FIZIK TERRA MICROTEX |
Hamarosan ...